Terepjáró hiperautó: Prodrive Hunter

A Prodrive bemutatta a Huntert, egy 600 lóerős, négykerék-meghajtású terepjárót, amely páratlan képességekkel és teljesítménnyel rendelkezik, így gyakorlatilag bármilyen körülmények közt megállja a helyét.

A Bahrain Raid Xtreme csapat Dakaron is látható versenyautójából született meg ez az extrém jármű, ami a gyári adatok szerint még annál is erősebb, mint amit Sebastien Loeb vezethetett a világ leghíresebb tereprali-viadalán. A 3,5 literes V6-os duplaturbós motor teljesítménye 50%-kal nőtt, a felfüggesztés nagyobb rugóútja pedig a legnehezebb terepviszonyok elviselésére is képes.

Az autó gyorsabb, jobb képességekkel rendelkezik, és egyúttal kifinomultabb is lett. Ian Callum, aki az eredeti versenyautó külsejét tervezte, visszatért a projekthez, hogy új belső teret alakítson ki, amely inkább a mindennapi használatnak felel meg. Így kerülhetett be az utastérbe az a digitális kijelző, mely minden fontos információt megad a vezetőnek, míg a középkonzolon a hagyományosabb, utcai autókban megtalálható kezelőszervek találhatók.

A Hunter a Prodrive több mint 40 éves terepraliban szerzett tapasztalatainak összességéből született meg, az autó pedig megtartotta a versenygép főbb jellegzetességeit, ami igaz a motorra, a hajtásláncra vagy a felfüggesztésre is. A jobb vezethetőség érdekében a szekvenciális kézi sebességváltót egy váltófüles megoldás váltja fel, ráadásul a 3,5 literes, duplaturbós V6-os motor is erősebbé vált, mivel ebben az esetben nem kell szigorú versenyszabályoknak megfelelni.
Az erőforrást Banburyben fejlesztették tovább, több mint 600 lóerő és 700 Nm nyomaték áll a sofőr rendelkezésére, miközben az autó könnyebben vezethetővé vált. A Prodrive becslései szerint ennek köszönhetően 0-ról 100 km/h-ra kevesebb mint négy másodperc alatt gyorsul fel, a végsebessége pedig megközelíti a 300 km/órát. Az abroncsok is figyelmet érdemelnek, melyek egyedi fejlesztésűek, a 35 colos méret pedig kiváló szolgálatot teljesít a nehezebb terepeken.

Az autó alapvetően egy nagy szakítószilárdságú acél térvázas alváz köré épül, amely egyrészt elegendő merevséget biztosít a felfüggesztés geometriájának és teljesítményének optimalizálásához, másrészt az FIA szabványának megfelelő biztonsági ketrec védi az utasokat. A kettős keresztlengőkaros felfüggesztés, amelynek minden sarkán két állítható lengéscsillapító található, 400 mm-es rugóúttal rendelkezik – ez a versenyautó 350 mm-es rugóútját növeli –, ezáltal még simább vezetést biztosít, valamint a legdurvább terepen is olyan sebességgel tud haladni, amelyet más járművekkel elképzelni sem lehetne. Ehhez a versenyen is alkalmazott féknyergek és a szellőztetett féktárcsák mindenütt bőséges fékerőt biztosítanak majd.

Az egész járművet úgy tervezték, hogy a lehető legkisebb legyen az össztömeg, továbbá megtalálják a megfelelő súlyelosztást és súlypontot. A karosszéria teljes egészében könnyű szénszálas kompozitból készült, amely a Prodrive Composites által gyártott újrahasznosított anyagokat tartalmaz. A cég elnöke, David Richards szerint ezzel a járművel egészen új módon fedezhetők fel a világ legkülönlegesebb tájai.

„Számos hiperautó van a piacon, azonban mindegyiknek szüksége van jó utakra vagy versenypályákra, hogy megmutathassák a teljesítményüket. Felismertük, hogy a világ bizonyos részein, különösen a Közel-Keleten, még hatalmas, felfedezésre váró területek vannak, amelyek messze túlmutatnak az aszfaltos utak által biztosított hozzáférhetőségen. Úgy gondoltuk, miért ne hozhatnánk létre egy járművet, amely lehetőséget ad arra, hogy ezeket a régiókat olyan teljesítménnyel fedezzük fel, ami messze meghaladja az eddigi terepjárók által kínált teljesítményt” – mondta Richards.

Az autós hírek támogatója az Aquaprofit.

Related posts